رله پمپ سوخت چیست؟


رله پمپ سوخت یک جزء الکترونیکی در میباشد   امداد خودرو مشهد که به طور تقریبً در آحاد خودرو های مجهز به موتور احتراق داخلی یافت می‌گردد. رله پمپ بنزین معمولاً به وسیله ماژول در اختیار گرفتن احتراق یا این که Powertrain در اختیار گرفتن میشود و در شکل پر‌نور شدن، جریانی را به پمپ بنزین ارسال می نماید تا بتواند فعالیت نماید.

رله پمپ سوخت تحت عنوان یکی‌از اجزای حیاتی سیستم احتراق خودرو، برق پمپ بنزین را هنگام بالا رفتن فشار سوخت، راه‌اندازی می نماید. هر توشه که پدال گاز را فشار می دهید، این قطعه با نگهبانی ولتاژ لازم پر‌نور می‌گردد. در صورتی‌که مشکلی در رله وجود داراست، می‌توانید انتظار داشته باشید که پمپ بنزین به صورت متناوب از عمل بیفتد. خبر عالی این میباشد که نظارت فساد رله پمپ سوخت سهل میباشد. ولی پیش از اینکه ادامه دهیم، اساسی میباشد که بیشتر در زمینه‌ی رله پمپ بنزین بدانیم.



در مجموع، رله بنزین تحت عنوان یک مانیتور توان برای پمپ بنزین کار می نماید و در هنگام پر‌نور شدن احتراق آن را فعال می نماید و وقتی که خودرو سکوت میباشد آن را از فعالیت می اندازد. زمانی که سوئیچ شروع را برای نخستین دفعه در حالت پر‌نور قرار دهید، صدای زمزمه پمپ بنزین به گوش می‌رسد. این قطعه سوخت را برای پر‌نور کردن وسیله نقلیه مهیا می نماید و زمانی که خودرو در درحال حاضر فعالیت میباشد، کامپیوتر خودرو سیگنالی ارسال می نماید و رله پمپ بنزین بی سر و صدا می گردد. در‌این وضعیت، پمپ بنزین در خودرو از منبع دیگری مانند واحد ارسال فشار روغن تغذیه می‌گردد.

محل رله پمپ سوخت
رله پمپ بنزین یک واحد گردآوری و جور با تعداد متعددی چرخ دنده در یک جهت میباشد که روی سیستم جرقه زنی بسته گردیده و در یک پیاله پلاستیکی پوشانده گردیده‌است. رله پمپ بنزین از جهاتی مشابه فیوز خودرو میباشد چون جزء الکتریکی میباشد. این قطعه، جریان ورودی به پمپ سوخت الکتریکی را در اختیار گرفتن می‌ نماید و اعتقاد می‌ دهد که قطعه انرژی کافی برای تلاش درست را اخذ می‌ نماید البته خیر آنقدر که جراحت ببیند. پمپ های سوخت انرژی متعددی مصرف می نمایند که در صورتیکه رله نباشد ممکن میباشد منجر گرم شدن بیشتراز حد سیستم الکتریکی و پمپ خواهد شد.



رله پمپ سوخت اکثر وقت ها در باکس فیوز بنا شده در محیط موتور یافت میشود و تحت عنوان کلید الکترونیکی اول که توان پمپ بنزین را در دست گرفتن می نماید، شغل می نماید. رله پمپ بنزین در بیشتر سبک های خودرو، در باکس فیوز پایین داشبورد یا این که باکس فیوز در محیط موتور جای‌دارد. باکس فیوز که محیط داخلی موتور میباشد که یک درپوش داراست و از تعداد بالای رله و فیوز درست شده میباشد. ممکن میباشد شناسایی ظریف رله پمپ سوخت فی مابین این اجزا برای شما دشوار باشد. براین اساس سفارش میشود که از دفترچه راهنمای صاحب و مالک خودرو خویش امداد گرفته یا این که با یک مکانیک خودرو مشورت کردن نمائید.

برچسب ها: امداد خودرو مشهد ,

[ بازدید : 1 ]

[ دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 ] 14:44 ] [ ف ا ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]